Jag är en LILLEPUTT - tydligen





Jag känner mig diskriminerad. När vi skulle gå ut sist
så kände jag mig otroligt diskriminerad.

Vakten: Hur gamla är ni då? (Så stirrar han på mig)
Jag: Eh... 19.
Vakten: Ja tyvärr, det är ju lite för ungt förstås. (Det var 25 där)
Sara, Rebecca och Emelie i kör: MEN VI ÄR 20!!!
Vakten: Ja, men om ni hade varit 21 hade jag släppt in
er. Ni är lite för unga. (Sen tittar han på mig)
Du ser för liten ut. Tyvärr.
Jag: Ööh?!

Vet ni varför han betonade liten? Vet ni varför han pekade
ut just mig? (Han hade säkert släppt in dom andra om jag
inte vart med)

Ser mina kompisar verkligen så mycket äldre ut än mig?
Ja, jag kan medge att dom är gamla, inga tonåringar längre
som "vissa" andra. Höhö. Men vad är skillnaden egentligen?
Unghetsmässigt.

JO, det kan jag tala om. Jag ser ung ut, visst, OCH är kort.
Det är dom två sakerna tillsammans. Dom tror inte att
jag växt klart ännu! Men det kan jag tala om att det har jag!
Jag slutade växa typ i femman.

Det är inte första gången jag blir utpekad heller. En annan gång när vi
skulle in på ett uteställe (ut på ett inneställe?) så gick
vi in i ett långt led och jag skuttade glatt längst bak. Men HALT!
Bara mig och ENDAST mig stannar vakten.

Vakt: Kan jag få se din legitimation?
Jag: Men... du kollade ju ingen annans! (Jag rotar fram den något förolämpad)
Vakt: Ta det som en komplimang.
Jag: Ha! (fnyser argt) Ja, om jag vore 40 kanske!

Sen klampade jag förbannat in.


Tummelin... Känner samband.

Jag försöker ju göra saker för att se lite mogen ut.
Om jag inte hade sminkat mig t.ex. så hade jag nog inte ens blivit insläppt
på 15-årsgräns-filmer på bio.

När jag kommer osminkad till Valhalla och ska bada så vägrar dom tro
på mig när jag säger att jag faktiskt är över 18. Dom är
bombsäkra på att jag fortfarande går i skolan och lär mig ABC.

Jäkla diskriminering, alltså! Får hoppas på att detta håller i sig
tills när jag blir äldre. Kort kommer jag ju alltid vara men att jag
ser ung ut i övrigt. Annars är allt det här med att se yngre ut
än man är totalt onödigt.





/ EB

Kommentarer
Postat av: Geccod

Det låter rätt så segt måste jag medge. Har en kompis som ser jätte ung ut och han ser det bara positivt. Billigare spårvagn-, tåg- och bussbiljetter. ^^

2008-10-21 @ 09:10:36
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Linnéa

det verkar inte så kul, men om det håller i sig som du säger så kommer du se ung ut hela livet :) haha jag har själv samma problem alla tror att min 2 år yngre lillebror är min storebror, jättekul verkligen...INTE!

2008-10-21 @ 18:36:15
URL: http://linnurvens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0