Cast away i soffan




Hör mamma vakna till i rummet bredvid och viskar tyst (tror hon) till pappa.
Något som: "Pssspssspsss såg psss något som kröp på golvet"

Jag ropar i falsett: VAD KRYPER PÅ GOLVET?!?!?!
Mamma (chockad över min ultrahörsel till att höra hennes viskning): Eh... inget.
Jag ställer mig upp i soffan, hoppar över till den andra soffan och skriker hysteriskt:
VAD ÄR DET SOM KRYPER PÅ GOLVET!?
Mamma: Ingenting! Jag såg fel, det var inget!
Jag: Buhuhuhu. (=snyftningar)

Ja. Jag sitter här nu, livrädd i soffan med tårar i ögonen. Vägrar att resa på mig och möta
en spindel som kryper på golvet. Jag vet, jag bara VET att den står runt hörnet
och väntar på mig. Väntar på att jag ska sätta mina nakna fötter på golvet så att
den kan hoppa upp på dom för att sedan springa runt, runt på min kropp.



Så jag antar att jag är fast, vågar inte nudda golvet.
Och jag vet inte om det funkar att köra "inte nudda golv"
ända upp till övervåningen och in i mitt rum. Nej. Som tur är har jag några rester
av popcorn (mest kärnor) och några kanter av en morotskaka här.
Så mat behöver jag inte oroa mig för just nu. Men senare måste jag väl
fånga min egna mat... spindeln då eller? Då blir det hela lite fel. Brrr.

Hoppas bara inte att denna spindeln kan klättra. Då är det kört...

Ni får väl se om ni hör av mig igen.





/ Elin

Kommentarer
Postat av: SAMAN

haha sicken fegis! ^^,



sv: haha nej det tror jag inte :)

2008-11-10 @ 00:05:46
URL: http://sepesaman.blogg.se/
Postat av: SAMAN

sicken going ^^, har dom fått tag på dig någon gång då? :) ..btw, har du bilddagbok?

2008-11-10 @ 00:14:10
URL: http://sepesaman.blogg.se/
Postat av: Ella

Å nej spindel!!! Hade en liknande incident när jag bodde hemma, bara det att då satt jag, min mamma och lillebror i soffan å in hoppar en GRODA genom altandörren å rätt mot soffan... Alla tre skrek å drog upp fötterna. Fick ringa pappa som va ute i garaget så fick han komma in å jaga ut den hahaha.



A jag ska absolut testa den med lax, lät för jävla gott =)

2008-11-10 @ 00:14:42
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0