Gammal sur-tant?





Jag känner mig som en gammal sur-tant.
Redan. Jag som trodde jag hade några år
till på mig.

Jag har nämligen börjat irritera mig på så mycket.
På småsaker. Som t.ex :

- När äldre människor tror att dom har förtur i allt bara för att dom råkar vara 152 år.
- När folk simmar på fel sida i motionsbanan på badhuset. Nästa gång ska jag krocka med dom!
- När någon smaskar. Det finns stora möjligheter till att hålla munnen STÄNGD när man äter.
- När folk står i vägen. Som vet att dom står i vägen. Men som
ändå inte flyttar sig för dom vill höra ett "ursäkta mig" först.
- När min granne (som är ca 50 år) åker fram och tillbaks på antagligen sin sons
gamla moppe på morgonen. I en evighet. Fram... och tillbaks, precis utanför vårat hus.
- När datorn, tv:n, annan makapär bara slutar bara funka, utan en bra anledning.


Ja, mest verkar jag ju störa mig på vad andra gör.
Men jag stör mig såklart på mig själv med.
T.ex. nu. för att jag skriver lista på saker som irriterar mig.
När jag vet att jag själv brukar irritera andra väldigt
mycket. Och då med vilje.






/ EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0