En luftballong kom och knackade på





Igår när jag stod och blåste håret så hördes ett konstigt ljud utifrån plötsligt.
"PSSHHHHHHH!"
Flera gånger. Det lät som ett drak-läte. För jag har hört drakläten så många
gånger så jag vet hur dom låter.

Så jag tänkte att "jaha, idag är dagen då jag blir uppäten av en drake". Så jag
tittar ut, men ser ingenting. Fortsätter blåsa håret. Men ljudet hörs allt närmare och högre
så jag morrar av irritation och undrar om det kan sluta någon gång.
Går ut igen och ser att min katt sitter och tittar upp mot himlen, jag tittar jag med.
Då är det en luftballong, alldeles över grannens hustak ungefär.

Den åkte så lågt att vissa barn som var ute ropade hej till han som körde ballongen.
Ganska ovanlig syn att se när man tittar ut. Sedan, tro det eller ej, kom EN TILL!
På andra sidan huset denna gången fast den gick lite högre. Måste vara något
fel på luften eftersom jag läste häromdan i tidningen om en luftballong som hade
landat typ i någons trädgård eller liknande. Ballongerna anfaller?

Tog lite kort på dem men innan jag fått tag i kameran så hade de hunnit flyga iväg
en bra bit. För den blåa ballongen var JÄTTEnära från början.

 

 










/ Elin Börjesson

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe jaa men precis :) Jag håller helt med dig där :p

2008-05-11 @ 21:56:06
URL: http://vonbabkin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0