Doftpromenad





Förut, precis innan det började bli mörkt gick jag ut
på en promenad. Har inte gått någon promenad
denna veckan., så det kändes behövligt.

Först följde Toulouse med mig en
bit sen kom det en stor vit katt och började jaga honom
helt galet från ingenstans. Så jag schasade den andra katten. Och precis
när jag schasat bort den vänder jag mig om så står den öga mot öga
mot mig igen. Hur snabb är denna superkatt, tänkte jag.

Som i en skräckfilm, man ser mördaren typ 100 meter åt ett håll
så vänder man på huvudet så står han (han?) där precis
framför en och ler lömskt. 
Jag tittade chockat, sen märkte jag att det fanns
två av dem! Dom såg exakt likadana ut och båda var ute efter
min Toulouse. Jag gjorde allt för att skydda honom men plötsligt
var han borta. Vet inte vart han tog vägen.

Fortsatte tillslut min promenad efter att ha krupit på marken och
sprungit fram och tillbaks, viftat med händerna och ropat "psssssh"
till katterna, dom dumma katterna förstås.

Det var en riktigt skön promenad, tänk vad mycket allt hinner bli grönt
på en vecka! Och så kände jag massa blomlukter på vägen.
Säkert 20 olika sorter, luktade gott. Fick ett infall av att vilja tvätta
kläder. Tänkte på tvättmedel. Men det kan jag göra imorgon.












/ Elin B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0