Våga väga



Nu ska mitt nya liv börja.
Jag har köpt en VÅG!
Den är jättefin och jag ska använda den
så ofta jag kan och väga, väga, väga.

Och såklart jag pratar (skriver) om en
hushållsvåg! Aldrig att jag skulle köpa
en kolla-hur-tjock-jag-är-nu-då-och-oj-jag-har-gått-ner-ett-gram-jippie-våg.
Skulle faktiskt aldrig köpa en sån
våg, man kanske blir beroende. Beroende av
gram hit och gram dit.
Enda gången jag väger mig är när jag är och badar.
Men, men.
Jag har alltså köpt en hushållsvåg där man typ väger
socker, mjöl, frukt kanske osv. Ska använda den i bakning.
Fast inte nu utan sparar den tills jag flyttar hemifrån (om ca 22 år).
Då är den antagligen helt ute och jätteful men jag
tycker den är fin nu och jag tycker om den. Turkos och allt.
Mycket praktiskt och mycket fint!


En våg. Fast min är nog
en variant nyare. Fast jag
gillar gamla vågar med.

(Spänning stiger, SPÄNNING!!!!!!)


/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0