Snömonster



Det började snöa förut idag, igen. Som många nog märkt.
Jättestora snöflingor och jättemycket!
Så jag bestämde mig för att gå ut en kort promenad
och gå i snön, tycker det är skönt.

Ungefär 3 minuter efter att jag gått ut såg jag ut
som ett riktigt snömonster.
Min svarta jacka blev vit, mina skor blev stora fluffiga
duntofflor, mitt hår blev som en 92-årings och
min mössa blev en stor vit hatt.
Som tur är så går nästan inga ut och
går i detta vädret (jag såg ingen) så jag slapp
skrämma livet ur små barn. Fast dom skulle iförsig
sett likadana ut och kanske skrämt mig.
Små levande snögubbar.

Men det var verkligen vackert ute, synd att jag inte
tog med kameran och tog kort på all snö.
Det såg ut som på ett vykort.
Försökte ta kort hemifrån ut genom fönstret
men eftersom det var så ljust ute blev det ingen blixt
och då blir bilderna bara mörka - man ser inte hur
fint det egentligen är.

Skulle rekommendera att ta på sig solglasögon
om man ska ut och trava i snön. Det kändes nästan
som att jag blev snöblind.




/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0