Proppfull!



Jag gjorde tidigare ikväll världens enklaste efterrätt.
En pannacotta, och man behöver bara tre ingridienser till den.
Eller fyra, det beror lite på.
Det är liksom löjligt lätt.

Men eftersom det är så onyttigt och mättande så borde man inte
äta mer än en, jag lyssnade inte på min mage som vanligt
och åt två.
Det är inte likt mig att bli mätt efter två små, men med en sån här räcker
det absolut med EN! (Sen kan ju storleken på EN variera.....hmhm)
Men det är ju så gott. Jättegott!

Skriver ner receptet för den som vill göra den:

4 portioner:
Häll 3-4 dl grädde i en kastrull och 1 dl gelésocker, blanda
i någon smaksättning, jag hade vaniljsocker, en stor tesked.
Men man kan även smaksätta med kakao, kaffe m.m.
Man låter det koka upp och koka i ca en halv minut, rör om hela tiden
med en visp så att bottnen inte bränns vid.
Sedan är det bara att hälla upp i små portionsskålar och in i kylen.
Låt dom stelna där, det kan ta ca 1 timma, lite mer kanske.
Till pannacottan kan man ha t.ex. glass eller bär.
Jag hade varma hallon.



image213
Såhär blev resultatet!
Nä okej, hittade denna bilden.

Smaklig cotta!


/ Börjesson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0