Kom lilla hare!



Imorgon hoppas jag att påskharen skuttar förbi
mitt hus och skänker mig ett litet ägg!
Ett påskägg med godis såklart, inget hönsägg.
Komsi, komsi lilla hare!

Okej, jag har faktiskt slutat tro på påskharen för
länge sedan men när jag var liten trodde jag på den.
Varje påskafton ropade mamma från köket "Kom, skynda,
påskharen är i vår trädgård!" Och jag och bror min sprang
allt vi kunde till fönstret och tittade ut. Då sa mamma
"Oj, va synd, ni missade honom precis".
Och vi gick på det varje år.

Tillsist fattade vi nog galoppen som man gjorde med
tandfen, tomtenissar, jultomten och vad mer det nu
var. Fast jag har hört att det finns folk som sett små
tomtenissar ute i skogen. Läskigt ändå.


Hej haren!


/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0