Januari börjar året...



Solen lyser, fåglarna kvittrar, katterna jamar,
bilarna brummar... Vilken go dag!
Det känns som vår ändå fastän att det är snö ute.
När solen lyser så blir det påskigt och vårigt ändå.

Jag skulle aldrig vilja flytta utomlands, till ett varmt land,
jag gillar alla årstiderna här i Sverige och skulle tycka
det var tråkigt att ha sol jämt, då uppskattar man den inte lika mycket.
Och tänk när det är jul, och 20 grader varmt. Det går ju inte!

Jag kom på en dag för ett bra tag sedan att jag faktiskt inte
heller gillar sommaren mest, som de flesta gör.
Och inte heller våren. Utan sen höst, början på vintern (november, december)
är min favorittid på året, när man håller på och fixar till jul och
allt är så mysigt. (Jag är iförsig galen i jul) Solen är finare då också, tycker jag.

Ja, det gillar jag.
Om jag ska ranka årstiderna efter så som jag tycker om dom så skulle det nog bli såhär:

Höst
Vinter
Sommar
Vår

Eller nä det funkar inte, för våren har ju påsken, sommaren har bada
och att det är ljusare ute och januari & februari gillar jag inte så mycket.
Får ranka månaderna istället:

December
November
Augusti
Oktober
April
Mars
Maj
Juli
Juni
September
Februari
Januari

Så ungefär! (Vem orkar läsa detta eller vem orkar bry sig? Ingen)
Men ändå.




/ Elin Börjesson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0