Godmorgon!


image96

Idag vaknade jag jättesent. Jag hoppa upp ur sängen i någon slags panik.
Man vill inte vakna KVART I TRE på dagen!
En sekund efter jag vaknat ringde min mobil.
Det var en kille som berättade att dom målat klart min toalettdörr.
"Åh, så käckt", tänkte jag ganska så nyvaken innan jag kom på att
jag faktiskt inte hade lämnat in någon toalettdörr på målning.
Efter jag berättat att jag inte hette Britta eller vad det nu var la jag på och
sprang ner och släppte in en hungrig katt, satte sen på mig
ett par 5 år gamla gympaskor och tänkte att en uppfriskande
promenad skulle göra susen när jag sovit bort hela dagen.
Jag vet inte om jag ska kalla det för en promenad eller "En vandring i Antarktis".
Bara för att det var sol ute trodde jag att det var 20 grader varmt så jag satte inte
på mig alltför varma kläder. När jag väl kom på att det snarare var noll grader och
lätt storm så hade jag redan hunnit för långt för att vända. Så jag gick vidare...
Ja, denna "historien" har inget vidare slut eller ingen större intressant-faktor.
Men det slutade i alla fall med att jag satt inne i "Glashuset" i Sävedalen i över en timma.
För mycket skoskav för att gå hem, för kall för att åla hem. Så satt på en bänk där inne
och fick skjuts hem tillslut.
Såhär började min dag i alla fall, en riktig höjdare, eller hur?

Förresten, den hungriga katten jag släppte in var förstås min.
(Får inte släppa in främmande katter för mamma)

P.S Imorgon ska jag ställa klockan.


/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0