Bad i olja


Man ska tydligen bli jättemjuk av att bada i olja
och jag kände för att bli lite mjuk.
Min hud i alla fall, man blir ju lätt torr i huden
nu när det är kallt ute och om man badar och
duschar ofta, som jag gör.
Så igår bestämde jag mig för att ta mig ett dopp
i badkaret.
Jag hällde i olja, inte sån vanlig badolja som luktar
godis utan olivolja.
Jag trodde att det skulle kännas jätteäckligt  och
att jag skulle känna mig som en friterad potatis men det
var faktiskt ganska gott. Och man behöver inte tappa
ur badvattnet, det är bara till att dricka. Mumsigt!
Men det var verkligen bra för huden kände jag, jag blev
mjuk och oljig.
Skulle dock inte rekommendera att bada i olivolja innan man
ska iväg någonstans. Om man kramar någon kommer
man bara glida ur deras grepp. Fast det kanske kan vara
bra ibland.


Sånt badkar skulle jag vilja ha!


/ Fröken EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0