My Bible of Schlager

OBS! Endast intressant för schlagerintresserade antagligen.


Jag, Elin Börjesson, älskar schlager och melodifestival!

Så nu vet alla (alla som läser detta, ca jag och en till) att jag gör det.
Det är något av höjdpunkterna på året, alla melodifestival-deltävlingar
och sen det bästa av allt, Eurivision Song Contest!

Men jag tycker att det var BRA längesen Sverige hade en riktigt grym låt som skickats
till Eurovision. Det känns som att vi får sämre och sämre låtar allt eftersom.
Jag menar Carolas "Evighet" och nu "One love" är ju
ingenting i jämförelse med "Fångad av en stormvind" och "Mitt i ett äventyr" .
Det går snarare neråt än uppåt.
Förra året tror jag till och med att jag inte gillade en enda låt.
Så de senaste åren har jag faktiskt inte hållt på Sverige i Eurovision, jag håller jämt på
bästa låten och bästa uppträdandet och det har inte vart vi som visat upp det.

Ska väl inte klaga egentligen. För kan jag göra det bättre själv? (Ja, det kan du Elin)
Okej, men TILLS jag gjort det själv så ska jag inte klaga.
Så mycket.

Så i år alla röstare i Sverige tycker jag att vi ska skicka en SUPERlåt som
man faktiskt kan heja på till årets final.
Hittils i år har det vart okej bidrag, jag håller i alla fall på Amy Diamond än sålänge.
Men vi får väl se vad som händer! Det är ju två deltävlingar kvar.

Och snälla! Vi kan väl låta bli att skicka en ballad, det är så tråkigt!

Schlager & Melodifestival NOSTALGI !


Carola - Fångad av en stormvind
Carola när hon är som bäst
       
Ruslana - Wild dances
Jag älskade denna låten! Å den vann som tur var!

Kristian Luuk
Bästa Melodifestival-programledaren! Här i "Fame"- Jessicas outfit. Nice!

"Baren"- Molle & Ann-Louise Hanson - Sluta
Vem kan glömma detta bidrag med denna skönsång? Hm, dom flesta tror jag! (Inte jag tydligen)

Björn Gustafsson
Bästa underhållaren i Melodifestivalen, nånsin!

Abba - Waterloo
Måste såklart vara med. Brallorna var nog en av anledningarna till vinsten -74.

The Nicole - Razborka
Borka! Borka! Älskade dansen.

Lordi - Hard rock Hallelujah
Och äntligen vann Finland, fast med låtsasmonster (finns riktiga alltså?) hade man inte trott.


Lotta Engberg - Fyra bugg och en Coca cola
Den absolut coolaste texten någonsin.

Amy Diamond - Thank you
Hejar på dig än sålänge! Go go go!


Tack kära människa som kom upp med idén melodifestival och schlagerfestival!
Är dig evigt tacksam.

Det var allt för nu. Och det var det för då.


/ Ms Börjesson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0