Telesnor





Jag är så business-aktig av mig. Väldigt smart kan man säga.
I ungefär ett år har jag klagat på hur dyra mina telefonräkningar
är fastän jag ringer väldigt lite. Ringer i stort sett inte alls tycker jag.
Så jag har förbannat mig på telesnor som lurat mig så.
Det var nu dags att ta tag i saken. Jag kavlade upp ärmarna, gick
med bestämda steg mot butiken...

... och band upp mig på ytterligare två år med dom med ett stolt
leende på läpparna och en splitter ny rosa mobil i näven.

Smart som sagt, mycket smart.

Men jag tog ändå upp mitt "dyra-räknings-problem" med killen.

Jag: Jag tycker bara att jag har så dyra räkningar och jag ringer nästan
ingenting alls.
Telesnor-killen: Ja, fast nu ringer du ju helt gratis till alla andra som har telenor!
Jag: Ja, men jag tror faktiskt inte jag känner någon annan som har tele...(snor!snor!SNOR!) ...nor.
Telesnor-killen (med en lurig min): Jo din största del av räkningen går till telenor-nät så den kostnaden försvinner ju nu.
Jag (lurad): Jaha, där ser man...
Jag funderar lite (på vad jag ska äta till middag) sen blir jag lite smått nyfiken.
Jag: Vad ringer jag annars mycket till? Kan du se det där i datorn?
Telesnor-killen: Hm... västtrafik är det en del till.
Jag (nickar förstående): Ja, busskuponger ja.
Telesnor-killen: Och mycket till tv4-Idol står det här.
...
Jag: Hehehe oj hehe. Jag måste lånat ut mobilen till en kompis, hehe.
Telesnor-killen tror mig inte ser jag men ler artigt tillbaks.
Jag (frågar försynt): ...kan man se vem man röstat på också eller...?
Telesnor-killen: Hehe. Nä.
Puuuh! (Jag är inte alls hemligt kär i Robin B)

Men nu gillar jag telenor för att dom gett mig en rosa mobil mot 99 kr/månaden.
Nästan gratis. Jag ska härmed aldrig mer kalla dom för telenor med s i mitten
och älska dom i nöd och lust. Amen. (Om dom inte skickar mig en räkning på
typ hundratusen nästa månad förstås. För då... DÅ... kan jag inte göra någonting)


Hejdå min älskade.
Du är sönder men jag
ska spara dig föralltid ändå.


Grrr! Hello new love.




/ Elin

Kommentarer
Postat av: Marlene

Fick du en påse också?? För det var ju det som var grejen ju..att du äntligen skulle få gå med en mobilbutikskasse i handen. :)

2008-12-08 @ 11:01:17
URL: http://senses.blogg.se/
Postat av: SAMAN

hahaha, alltså. ditt sätt att skriva, love it!<3



jaadu, västerås. finns väl lite allt möjligt, är ju en skapligt stor stad iaf ;P 100 000 invånare i think. men jag är för det mesta i norberg, närmare till skolan :) och i norberg finns det nada att göra 7000 invånare tror jag -.-

du simmar jämt tycker jag :)

2008-12-08 @ 12:01:09
URL: http://sepesaman.blogg.se/
Postat av: jossan

inom två veckor sa dom så jag hoppas att jag kommer att få veta de snart :D



jaha oekj men de låter som en bra helg de:)

ne i helgen så festade jag på fredan och sen va jag med en kompis ute på krogen nykter, fast man blev bjuden på drinkar haha så de va ju bra de! :)

och sen va ja med en kille ;)



vad händer nu i veckan då?? kramkram

2008-12-08 @ 12:40:20
URL: http://josssefiin.blogg.se/
Postat av: Pauline

Telenor är bra, ibland ;)

Jag har också skiiithög räkning. Betalar 349 :- i månaden för min, och ringer nästan aldrig heller på min. Men gick du bara in och frågade om du kunde få byta abonemang ?

2008-12-08 @ 12:45:20
URL: http://peijo.blogg.se/
Postat av: Fierza

hahahahahahah fan va skadad du är hahaha

2008-12-15 @ 11:15:16
URL: http://fierza.blogg.se/
Postat av: sophie isaksson

hahaha, ojoj, var det en dyr räkning eller? :P

Ja den nya var ju sjukt snygg, vill också ha en rosa mobil (:

2008-12-18 @ 03:03:27
URL: http://soffoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0