Uppe med tuppen igen




Ännu en dag som jag är uppe med tuppen!
Gick upp halv tio! Var faktiskt ganska pigg när jag vakna.
Lite konstigt då jag somna runt halv fem.

Idag åkte jag och mamma och simmade, tusen meter idag igen! Hurtigt!
Det var en tant som verkade tävla med mig också, lite kul.
För först simmade jag förbi henne, men det tålde hon inte
så då kom hon i värsta farten förbi mig, det nästan blåste i hennes hår.
Så hon var förbi och sedan låg vi på ett bra avstånd mellan varandra.
Men så plötsligt gick det lite långsammare så jag gjorde mig redo för
en omsimning och simmade ut åt sidan och ökade takten. Då vänder hon
på sitt huvud och tittar på mig med hets i blicken och börjar trampa och
fläkta med armarna. Hon tänkte nog "mig kommer du inte förbi - inte igen"
som en bilförare som inte tål omkörningar.
Så jag blev nöjd att hon öka takten så kunde vi fortsätta simma med
bra avstånd. Fattar inte grejen riktigt bara.

Men sedan när jag duschade hände det något mer oförnämt.
Jag tvättade håret och blundade för att inte få shampoo i ögonen.
Sedan känner jag att någon iakttar mig. Så jag öppnar ögonen fort
och tittar bak. Då står tanten från duschen bredvid och stirrar på mig!
(Inte samma tant som gjorde omsimningar.)
Typ en decimeter från mig in med huvudet i min dusch. Jag blev helt
chockad och stirrade jättesurt tillbaka så gick hon in till sin egna dusch.
Usch, va är det för fasoner? Det är ganska konstiga människor på
badhus alltså. Tror det finns sånna som gillar att visa upp sin kropp
väldigt mycket och dom som gärna tittar på andras verkar det som.
Jag trodde man gick dit för att bada och simma?








/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0