Tvätta, tvätta varje fredag



Det känns inte som fredag utan Let's dance!
Nä, skoja. Men idag känns det inte som fredag,
vet inte varför. Var det för att jag åt tonfisk istället
för kyckling? Eller för att jag åt kyckling igår då
jag borde ätit ärtsoppa?!
Så kanske fredagen straffar mig och tänker:
HA HA, du ska inte få någon fredagskänsla idag!
Fy, va elakt tänkt.

Idag har jag en tvättdag i alla fall. Håller på med
min tredje tvätt just nu. Det går åt många tvättar
när jag tvättar eftersom jag är noga med att tvätta rätt.
Tycker att jag själv är värsta tvätt-guden.
Har inte lyckats missfärga eller krympa någonting
någon gång. Tycker det är ganska kul också att hålla på med
så goda lukter och rena kläder. Mm, sköljmedel luktar så gott.
Speciellt Softlans lukter. Ibland hänger jag in tvättad
tvätt för att torka i mitt rum så att det ska lukta sköljmedel
över hela rummet. Gott!


Sniff, sniff


/ Fröken E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0