Marrängtårta! Mmmmm.




Idag gjorde jag marrängtårta. Jag har iförsig förätit mig på det
nu för all framtid känns det som, tror jag tog ca 4 - 174 bitar någonting.
Hmm. Jag kunde inte sluta! Synd att jag inte tog kort på den för den
var ganska så fin. Det är världens enklaste tårta också.
Den brukar bli en hit när man bjuder på den!

Allt man behöver är:

Två marrängbottnar
Ca 4-5 dl grädde
Frukt, helst nektariner, jordgubbar och kiwi

Ja, det var det. Sen är det nog ganska lätt att lista ut hur man ska göra.
Bara att lägga vispad grädde och nektarinerpå första marrängbottnen och på med nästa botten
och klä in allt i grädde och överst lägga på jordgubbar och kiwi. Mums!
Jag rekommenderar starkt att ha nektariner i mitten. Det gör den supergod!

Lätt som en spagat!


En annan tårta, inte min.







/ Elin Börjesson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser så god ut :)

2008-05-01 @ 13:59:37
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0